تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG3712، یه مدل خیلی خوب و پرفروشه که دو تا گوشی بیسیم داره و برای خونه واقعاً عالیه. امکاناتش هم به نسبت خوبه و کار کردن باهاش خیلی راحته.
اول از همه، آمادهاش کنیم:
- پایه رو وصل کن: اون قسمتی که گوشی روش میشینه رو هم به برق وصل کن، هم به پریز تلفن.
- باتریها رو بذار: پشت هر کدوم از گوشیها رو باز کن و باتریهای قابل شارژ (نیمقلمی Ni-MH) رو بذار توش.
- یه کم شارژش کن: هر دو تا گوشی رو بذار روی پایه تا یه چند ساعتی (حدود ۷ ساعت) شارژ بشن. اینجوری عمر باتریشون بیشتر میشه.
حالا بریم سراغ تنظیماتش:
این تلفن یه صفحه نمایش کوچولو داره که یه سری اطلاعات رو نشون میده.
- صدای زنگ:
- میخوای صدای زنگش رو کم و زیاد کنی؟ دکمههای بالا و پایین روی گوشی رو فشار بده.
- میخوای آهنگ زنگش رو عوض کنی؟ دکمهی
Menuرو بزن و دنبال گزینهیRingerیاMelodyبگرد و آهنگ مورد علاقت رو انتخاب کن.
- صدای مکالمه:
- وقتی داری حرف میزنی و صدات کمه یا زیاده، از دکمههای بالا و پایین روی گوشی استفاده کن.
- شمارهگیری مجدد:
- میخوای دوباره به آخرین نفری که زنگ زدی، زنگ بزنی؟ دکمهی
Redialرو بزن.
- میخوای دوباره به آخرین نفری که زنگ زدی، زنگ بزنی؟ دکمهی
- دفترچه تلفن: این تلفن یه دفترچه تلفن داره که میتونی شمارههای مهم رو توش ذخیره کنی.
- برای ذخیره شماره:
- دکمهی
Menuرو بزن. - دنبال گزینهی
PhonebookیاDirectoryبگرد وOKرو بزن. - گزینهی
Add NewیاNew Entryرو انتخاب کن وOKرو بزن. - اسم و شماره تلفن رو وارد کن و
OKرو بزن تا ذخیره بشه.
- دکمهی
- برای ذخیره شماره:
- کالر آیدی: اگه خط تلفنت این قابلیت رو داشته باشه، شمارهی کسی که بهت زنگ میزنه رو نشون میده. تا ۵۰ تا تماس آخر رو هم ذخیره میکنه.
- بیصدا کردن زنگ (حالت سکوت):
- میخوای زنگ تلفن رو موقتاً بیصدا کنی؟ معمولاً یه دکمه هست که روش عکس یه بلندگو با یه خط روشه، اون رو بزن. اگه میخوای همیشه بیصدا باشه، باید بری تو منوی تلفن (
Menu->#->160). با دکمههای بالا و پایین میتونی صدا رو کم و زیاد کنی و با دکمهی پایین صدا کاملا قطع میشه. در آخر دکمهیSaveرو بزنید.
- میخوای زنگ تلفن رو موقتاً بیصدا کنی؟ معمولاً یه دکمه هست که روش عکس یه بلندگو با یه خط روشه، اون رو بزن. اگه میخوای همیشه بیصدا باشه، باید بری تو منوی تلفن (
- حالت شب (Night Mode): این یه چیز خیلی خوبه! میتونی تنظیم کنی که شبها تلفن زنگ نزنه و راحت بخوابی. برای تنظیمش، برو تو منو و دنبال
Night Modeبگرد. - حالت ECO: این حالت مصرف باتری رو کم میکنه و باعث میشه بیشتر شارژ نگه داره. برای فعال کردنش معمولا یه دکمهی جداگونه با عنوان ECO روی گوشی یا پایه وجود داره.
- پیغامگیر: این مدل تلفن پیغامگیر هم داره. یعنی اگه کسی زنگ بزنه و شما جواب ندین، میتونه پیغام بذاره. برای گوش دادن به پیغامها و تنظیمات مربوط به پیغامگیر، معمولاً دکمههای مخصوصی روی پایه تلفن وجود داره.
- پیدا کردن گوشی (Locator): اگه یه کدوم از گوشیها رو گم کردی، یه دکمه روی پایه هست که با فشار دادنش، گوشی شروع به زنگ زدن میکنه و راحت پیداش میکنی.
یه سری کدهای مخفی هم داره (خیلی مهم نیستن):
این کدها برای یه سری تنظیمات خاص استفاده میشن:
- بیصدا کردن دائم:
Menuبعد#بعد۱۶۰(بعد با دکمههای بالا و پایین صدا رو کم کن تا بیصدا بشه وSaveرو بزن). - تنظیم تعداد زنگ قبل از پیغامگیر:
Menuبعد#بعد۲۱۱(با دکمههای بالا و پایین تعداد زنگها رو مشخص کن.)
ست کردن گوشی با پایه (اگه لازم شد):
اگه یه وقت ارتباط گوشی با پایه قطع شد، باید دوباره بهش معرفیش کنی. برای این کار:
- گوشی رو نزدیک پایه نگه دار و مطمئن شو گوشی دیگهای در حال استفاده نباشه.
- روی پایه، دکمهی
Locatorرو برای حدود ۵ ثانیه نگه دار. یه صدای بوق میشنوی. - روی گوشی، دکمهی
OKرو بزن. یه صدای بوق دیگه میشنوی که یعنی گوشی با پایه ست شده.
چند تا نکتهی آخر:
- دفترچه راهنما: اگه دفترچه راهنما رو گم کردی، میتونی از سایت پاناسونیک آی آر و یا عصر ارتباطات دانلودش کنی.
- مشکلات رایج:
- صدای کم: اول چک کن صدای گوشی و خط تلفن زیاد باشه. اگه باز هم کم بود، ممکنه مشکل از خط تلفن باشه.
- آنتن نداشتن: مطمئن شو پایه درست به برق و تلفن وصل شده باشه و گوشی خیلی از پایه دور نباشه. برد این تلفن در فضای داخلی ۵۰ متر و در فضای باز ۳۰۰ متر هست.
- زنگ نخوردن: چک کن تلفن بیصدا نباشه و خط تلفن وصل باشه.
تلفن بی سیم پاناسونیک KX-TG3712برای استفادهی خونگی خیلی عالیه و امکانات خوبی داره.هر سوال داشتیتو کامنت ها بپرس.
- ۱۸ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر